spannende nieuwtjes! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Carolien Zaal - WaarBenJij.nu spannende nieuwtjes! - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Carolien Zaal - WaarBenJij.nu

spannende nieuwtjes!

Door: carolienvanderzaal

Blijf op de hoogte en volg Carolien

20 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Philadelphia

ha die jullie!

nog een keertje een update uit philly!
voor nu moeten jullie het nog even doen met mijn schrijfkunsten, foto's ga ik binnenkort eens bij elkaar scharrelen zodat jullie alle mooie bijbehorende plaatjes ook eens kunnen bekijken! (zoals joos en ik bij het standbeeld van rocky!)
we hebben hier intussen best alweer een boel beleefd.
vandaag hebben we de eastern state penitentiary uitgecheckt. een supervette oude gevangenis hier in philadelphia. je kon er met zo'n hoofdtelefoon op je hoofd rondbanjeren terwijl je een heel uitgebreid babbelverhaal kon aanhoren (met allerlei vette geluiden erbij van dichtknallende deuren, rammelende sleutels.. etc.) dat vond ik oprecht heel cool. ze hebben daar ook een cel waar al capone nog eens in heeft zitten chillen voor 8 maandjes en een onwijze freaky deathrow. was echt een coole bedoeling.
gisteren zijn we een heel grote mall ingedoken (omdat het buiten gewoon echt VEEL te heet was om ook maar een beetje rond te huppelen). en ik ben bang dat ik daar wel weer het één en ander heb ingeslagen. maar wel goed spul natuurlijk. en tijdens het bustochtje heen en terug konden we ook nog een beetje verder koekeloeren hoe de omgeving erbij ligt.
's avonds zijn we weer naar onze trouwe european republic geweest. en daarna was er een pubcrawl voor iedereen BOVEN de 21. ik zat hem daar al flink over te balen. op het laatste moment toch maar besloten om niet in het hostel te blijven hangen, maar mij met joos haar rijbewijs in de groep te gooien. gelukkig kwam ik overal gezellig binnen. al keken sommige deurmannen wel met een geheimzinnige blik van het pasje (joos met haar lekkere blonde koppie) naar mijn hoofd (geen blonde haar te bekennen). maargoed. het was een leuke pubcrawl! gezellige mensen ontmoet en de amerikaanse biertjes verkend. bud light is daadwerkelijk wel echt zo bagger als iedereen die me ervoor gewaarschuwd heeft zei. maargoed. het was leuk!
de dag voor die dag zijn we naar het museum of art geweest. was echt een heel tof museum! ze hadden er daadwerkelijk allemaal kerken en tempels ingesleept, dus het was net alsof je door allerlei echte toestanden kon rondlopen. schilderijen waren er ook volop. monet, renoir, van gogh, ... en zelfs eentje van turner! (pap!) daar heeft joos mij even mooi bij gekiekt.
alweer wat andere daagjes geleden hebben we de independence hall bekeken (of had ik dat al geschreven..?) nouja, dat was in elk geval ook vet om te zien. ondanks dat er helemaal NIKS -behalve een stoel waarop george washington heen en weer heeft zitten wiebelen en een schilderijtje- origineel was.

vanavond gaan we vuurwerk kijken bij penn's landing met de lui van het hostel. en morgen wordt alweer ons laatste propere dagje hier!

sorry dat dit alweer zo'n onsamengangende brei is.

volgende update komt eraan vanaf de campus denk ik zo!

xx carolien

• 21 Augustus 2010 - 08:26

Do:

Ohh ja Bud Light is echt nasty! :) Ik wist niet dat er zoveel cools te zien was in philly, maar jullie hebben het overduidelijk naar jullie zin! Waar is de volgende stop? Ik kan niet wachten op je nieuwe verhaaltje!

Xx

• 26 Augustus 2010 - 15:47

Inge:

Jeeeeej :D
    Wat is het bij jullie mooi weer! 29 graden enzo; heerlijk! :D Terwijl we hier overlast hebben van de regen; het is echt niet normaal.

Maar ik mis je wel al lieve caro; dus post maar lekker veel :D
    Kan niet wachten tot de volgende update vanaf de campus!! Veel plezier :D

kusjeeee

• 29 Augustus 2010 - 21:07

Joom:

Hey there, how's life in Pittsburgh?

Verslag uit: Verenigde Staten, Philadelphia

21 Oktober 2010

toch wel een tikkie pienter

20 Oktober 2010

foto's

07 September 2010

propere blog
Carolien

9 augustus vertrek ik samen met jooske (het blondje op de foto) naar de VS! eerst zullen we een weekje in een hotel in new york vertoeven (en al het moois daar bekijken natuurlijk - zoals die ene dinosaurus in dat museum), daarna stappen we in de trein naar philadelphia waar we een hosteltje gefixt hebben. en.. daarna wordt het tijd om onze hersentjes wat te gaan trainen op de indiana university of pennsylvania. super leuk èn spannend! op het moment dat ik dit nu zit te typen kan ik me eigenlijk nog helemaal niet voorstellen dat ik strakjes helemaal in amerika ben. maargoed. op deze blog zijn binnekort hopelijk veel leuke verhalen te lezen over mij en jooske en ons grote avontuur! :D

Actief sinds 21 Juli 2010